Anasayfa   Diğer Sitelerimiz

Ulusal Uluslararası
  Müvekkil Girişi   İletişim
Aktif Hukuk & Danışmanlık Bürosu

Kapidan Satislarda Cayma Bildirimi Telefon Yoluyla Yapilabilir Mi?
 T. C.
YARGITAY 13. HUKUK DAIRESI

ESAS NO      : 2012/….
KARAR NO : 2012/….

Taraflar arasindaki sözlesmenin iptali-ayipli mal davasinin yapilan yargilamasi sonunda ilamda yazili nedenlerden dolayi davanin kabulüne yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde davali avukatinca temyiz edilmesi üzerine dosya incelendi, geregi konusulup düsünüldü.

Davaci, davalidan kapidan satis suretiyle satin aldigi kitap setinin kendisini kandirarak ve fahis fiyatla satildigini, cayma iradesini iletmek üzere 7 günlük süre içerisinde 2 kez davaliyi aradigini ve üründen vazgeçtigini bildirdigini, buna ragmen kendisine dönülmedigini ileri sürerek siparisin iptalini, ürünün iadesini talep etmistir.

Davali, cayma hakkinin süresinde beyan edilmedigini, Tüketici Hakem Heyetinin ayni mevzuda red kararinin bulundugunu savunarak davanin reddini dilemistir.

Mahkemece davanin kabulüne karar verilmis, hüküm, davali tarafindan temyiz edilmistir.

Dava, kapidan satis suretiyle yapilan sözlesmeden cayma hakkinin kullanilmasina iliskindir. 4077 sayili Tüketicinin Korunmasi Hakkindaki Kanun’un 8/3 maddesine göre bu tür satislarda; tüketici, teslim aldigi tarihten itibaren yedi gün içinde mali kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altina girmeden reddetmekte serbesttir. Kanun koyucu cayma bildirimi için herhangi bir sekil sarti veya usul belirlememistir.

Mahkemece, davacinin telefon kayitlarindan malin teslimi tarihinden sonraki 7 gün içerisinde 2 kez davalinin çalistigi sirkete ait telefonun arandigi anlasilmakla, bu durumun davaci iddiasini dogrular sekilde cayma bildiriminin telefonla yapildigina iliskin yeterli delil oldugu kabul edilerek hüküm kurulmus ise de, telefon arama kayitlari, konusmalarin içerigine iliskin bilgi vermediginden cayma hakkinin kullanildigini kabul etmeye yeterli delil sayilamaz. Cayma hakkinin süresinde saticiya bildirildigini ispat külfeti davaci tüketicidedir. Davacidan bu yönde tüm delilleri sorulup neticesine göre hüküm kurmak gerekirken, yazili sekilde hüküm tesisi usul ve yasaya aykiri olup, bozma nedenidir.

Sonuç: Yukarida açiklanan nedenlerle temyiz olunan kararin davali yararina (BOZULMASINA), pesin alinan temyiz harcinin istek halinde iadesine, 05.06.2012 gününde oybirligi ile karar verildi.”

Yasal Uyarı

Bu websitesindeki açıklamalar genel bilgilendirme amaçlıdır ve T.C Barolar Birliği'nin ilgili mevzuatına uygun olarak hazırlanmasına gayret edilmiştir.
Sitede yer alan bilgiler reklam amaçlı değildir; ve iş geliştirmeye yönelik olarak kullanılamaz Detaylar için Tıklayınız...

Copyright 2012 Aktif Hukuk & Danışmanlık Her Hakkı Saklıdır.